На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (30 и 31 марта 2013 г.)


Версия для печати
29.03.13, 17:20

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.

Святитель Григорий Палама. Афон, Ватопедский монастырь 1371 г.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
ВОСКРЕСНОЕ ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ (глас 2)
Свт. Григория Пала́мы, архиеп. Фессалони́тского.
Собор преподобных отец Киево-Печерских и всех святых, в Малой России просиявших.
Свт. Кири́лла, архиеп. Иерусали́мского


БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

(ВОСКРЕСНЫЕ):
Прежде век от Отца Рождшемуся Божию Слову, / Воплощшемуся от Девы Марии, / приидите, поклонимся: / крест бо претерпев, / погребению предадеся, яко Сам восхоте: / и воскресе из мертвых, / спасе мя заблуждающаго человека..
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Христос Спас наш, / еже на ны рукописание пригвоздив на Кресте заглади, / и смерную державу упраздни: / поклоняемся Его Тридневному Воскресению.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Со Архангелы воспоим Христово Воскресение: / Той бо есть Избавитель и Спас душ наших, / и в славе страшней и крепцей силе, / паки грядет судити мiру, егоже созда.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Тебе Распеншагося и Погребеннаго, / Ангел проповеда Владыку, и глаголаше женам: / приидите видите, идеже лежаше Господь: / воскресе бо, якоже рече, яко Всесилен. / Темже Тебе поклоняемся Единому Безсмертному: / Жизнодавче Христе, помилуй нас.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
Крестом Твоим упразднил еси, / юже от древа клятву, / погребением Твоим умертвил еси смерти державу: / востанием же Твоим просветил еси род человеческий. / Сего ради вопием Ти: / Благодетелю Христе Боже наш, слава Тебе.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Отверзошася Тебе, Господи, / страхом врата смертная, / вратницы же адовы видевше Тя, убояшася: / врата бо медная сокрушил еси, / и вереи железныя стерл еси, / и извел еси нас от тмы и сени смертныя, / и узы наша растерзал еси.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

(Свт.Григория Паламы):
Киими благопохвалений песньми воспоим иерарха, / богословия трубу, огнедохновенная уста благодати, / честное Духа приятелище, / столпа Церкве непоколебимаго, / великое вселенныя украшение, / реку премудрости, Света светильника, / звезду ясную, тварь просвещающую?
Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
Повтор предыдущей стихиры: «Киими благопохвалений песньми воспоим иерарха…»
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Киими песнопений цветами венчаим иерарха, / благочестия поборника, и нечестия противника, / теплаго веры предстателя, / великаго наставника и учителя, / цевницу всекрасную Духа, / златосияющий язык, / источник кипящий токи исцелений верным, / великаго и досточуднаго Григория?.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Киими земнороднии устнами / восхвалим иерарха, Церкве учителя, / света Божественнаго проповедника, / небеснотаинника Троицы, / велие монашествующих украшение, / деянием и видением просиявшаго, / Фессалонитскую похвалу, / согражданина имущаго, мироточнаго на Небесех / божественнаго и пречуднаго Димитрия?
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Преподобне, треблаженне, святейший отче, / пастырю добрый, и Архипастыря Христа учениче, / положивый душу о овцах: / сам и ныне отче наш Богоносе Григорие, / испроси молитвами твоими, / даровати нам велию милость.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Прейде сень законная, / благодати пришедши: / якоже бо купина не сгараше опаляема: / тако Дева родила еси, / и Дева пребыла еси. / Вместо столпа огненнаго, / Праведное возсия Солнце: / вместо Моисея, Христос, / Спасение душ наших.

СВЕТЕ ТИХИЙ (Вечерняя песнь Сыну Божию)
Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

СПОДОБИ ГОСПОДИ
Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

СТИХИРЫ на стиховне воскресные:
Воскресение Твое, Христе Спасе, / всю просвети вселенную, / и призвал еси Твое создание: / Всесильне Господи, слава Тебе.
Господь воцарися, / в лепоту облечеся.
Древом Спасе упразднил еси, / юже от древа клятву, / державу смерти погребением Твоим умертвил еси, / просветил же еси род наш востанием Твоим. / Темже вопием Тебе: / Животодавче Христе Боже наш, слава Тебе.
Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется.
На кресте явлься Христе пригвождаемь, / изменил еси доброту зданий: / и безчеловечие убо воини показующе, / копием ребра Твоя прободоша, / евреи же печатати гроба просиша, / Твоея власти не ведуще. / Но за милосердие утроб Твоих, / приемый погребение, и тридневен воскресый / Господи слава Тебе.
Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний.
Животодавче Христе, волею страсть претерпевый смертных ради, / во ад же снизшед яко силен, / тамо Твоего пришествия ожидающия, / исхитив яко от зверя крепкаго, / рай вместо ада жити даровал еси. / Темже и нам славящим тридневное Твое востание, / даруй очищение грехов, / и велию милость.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

(Свт.Григоря Паламы):
Бодрый язык твой ко учительству, / во ушесех сердечных возглашая, ленивых души возставляет, / и боговещанными словесы твоими лествица обретается, / от земли к Богу возносящая. / Темже Григорие, Фессалии чудо, / не престай моляся Христу, / просветити Божественным светом чтущия тя.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Безневестная Дево, / Яже Бога неизреченно заченши плотию, / Мати Бога Вышняго, / Твоих рабов мольбы приими, Всенепорочная, / всем подающи очищение прегрешений, / ныне наша моления приемлющи, / моли спастися всем нам.

Ныне отпущаеши
Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Богородице Дево (трижды)
Богородице Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою; благословенна Ты в женах и благословен Плод чрева Твоего, яко Спаса родила еси душ наших.

Благословлю Господа (Псалом 33)
Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих.
О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи, и возвеселятся.
Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе.
Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя.
Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся.
Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и.
Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их.
Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань.
Бойтеся Господа, вси святи Его, яко несть лишения боящимся Его.
Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякого блага.

КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)


Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне. (4 раза)

Тропарь воскресный, глас 2 (дважды):
Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Тропарь Триоди (Свт.Григория), глас 8
Православия светильниче, / Церкве утверждение и учителю, / монахов доброто, богословов поборниче непреборимый, / Григорие чудотворче, Фессалонитская похвало, проповедниче благодати, / молися выну спастися душам нашим.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен воскресный, глас 8
Иже нас ради рождейся от Девы, / и распятие претерпев, Благий, / испровергий смертию смерть, / и воскресение явлей, яко Бог, / не презри, яже создал еси рукою Твоею, / яви человеколюбие Твое, Милостиве, / приими рождшую Тя Богородицу, молящуюся за ны, / и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя.


Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 3 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)


Тропари "по непорочных", глас 5
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Почто мvра с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Зело рано мvроносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Мvроносицы жены с мvры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

Евангельское Чтение
от Иоанна, гл.21:1-14 (перевод на русский язык)
В те дни явился Иисус ученикам Своим при море Тивериадском. Явился же так: были вместе Симон Петр, и Фома, называемый Близнец, и Нафанаил из Каны Галилейской, и сыновья Зеведеевы, и двое других из учеников Его. Симон Петр говорит им: иду ловить рыбу. Говорят ему: идем и мы с тобою. Пошли и тотчас вошли в лодку, и не поймали в ту ночь ничего.

А когда уже настало утро, Иисус стоял на берегу; но ученики не узнали, что это Иисус. Иисус говорит им: дети! есть ли у вас какая пища? Они отвечали Ему: нет. Он же сказал им: закиньте сеть по правую сторону лодки, и поймаете. Они закинули, и уже не могли вытащить сети от множества рыбы. Тогда ученик, которого любил Иисус, говорит Петру: это Господь. Симон же Петр, услышав, что это Господь, опоясался одеждою, – ибо он был наг, – и бросился в море. А другие ученики приплыли в лодке, – ибо недалеко были от земли, локтей около двухсот, – таща сеть с рыбою.

Когда же вышли на землю, видят разложенный огонь и на нем лежащую рыбу и хлеб. Иисус говорит им: принесите рыбы, которую вы теперь поймали. Симон Петр пошел и вытащил на землю сеть, наполненную большими рыбами, которых было сто пятьдесят три; и при таком множестве не прорвалась сеть. Иисус говорит им: придите, обедайте. Из учеников же никто не смел спросить Его: кто Ты? зная, что это Господь. Иисус приходит, берет хлеб и дает им, также и рыбу. Это уже в третий раз явился Иисус ученикам Своим по воскресении Своем из мертвых.

Воскресение Христово видевше:
Воскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Покаяния отверзи ми двери Жизнодавче, утренюет бо дух мой ко храму святому Твоему, храм носяй телесный весь осквернен: но яко щедр, очисти благоутробною Твоею милостию.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
На спасения стези настави мя Богородице, студными бо окалях душу грехми, и в лености все житие мое иждих: но Твоими молитвами избави мя от всякия нечистоты.
Помилуй мя Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих, очисти беззаконие мое. Множества содеянных мною лютых, помышляя окаянный, трепещу страшнаго дне суднаго: но надеяся на милость благоутробия Твоего, яко Давид вопию Ти: помилуй мя Боже по велицей Твоей милости.

Далее читается канон
(В восьми песнях канона, читаемого во время полиелея, раскрывается суть празднуемых сегодня Церковью событий)


Песнь Пресвятой Богородицы
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
- далее припев «Честнейшую Херувим» поется после каждого стиха
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди.
Яко сотвори Мне величие Сильный, / и свято имя Его, / и милость Его в роды родов боящимся Его.
Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их.
Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи.
Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотворити в них суд написан, слава сия будет всем преподобным Его.
Всякое дыхание и вся тварь / Тя славит, Господи, / яко Крестом смерть упразднил еси, / да покажеши людем, еже из мертвых Твое Воскресение, / яко Един Человеколюбец.
Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Да рекут иудее, / како воини погубиша стрегущии Царя; / почто бо камень не сохрани Камене жизни? / Или Погребеннаго да дадят, / или Воскресшему да поклонятся, / глаголюще с нами: / слава множеству щедрот Твоих, Спасе наш, слава Тебе.
Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Радуйтеся людие и веселитеся, / Ангел седяй на камени гробнем, / той нам благовести, рек: / Христос воскресе из мертвых, Спас мiра, / и исполни всяческая благоухания: / радуйтеся людие и веселитеся.
Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.
Ангел убо еже радуйся, / прежде Твоего зачатия Господи, Благодатней принесе: / Ангел же камень славнаго Твоего гроба / в Твое Воскресение отвали: / ов убо в печали место, / веселия образы возвещая: / сей же в смерти место, / Владыку Жизнодавца проповедуя нам, / темже вопием Ти: / Благодетелю всех, Господи слава Тебе.
Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе.
Возлияша мvра со слезами на гроб Твой жены, / и исполнишася радости уста их, / внегда глаголати: воскресе Господь.
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа.

(Свт.Григория Паламы):
Блаженную в мире жизнь совершив, / и ныне блаженных срадуешися собором, / и на земли кротких, яко кроткий живеши иерарше Григорие: / благодатию же чудес богатееши от Бога, / юже подаеши чтущим тя.
Уста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости, / и язы́к его́ возглаго́лет суд.
Православия догматы насадил еси, / злославия блаженне отсекая терние, / и веры семя умножая добре, / одождением словес твоих, / стократный клас, яко деятельный земледелатель / Богу принесл еси.
Услы́шите сия́ вси язы́цы, / внуши́те вси живу́щии по вселе́нней.
Непорочнаго твоего жития блаженне светлости / удивишася ангел и человек собори, / ибо произволением твердый страдалец и постник явился еси, / и иерарх, и достойный служитель Божий, / и друг искренний.
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца.
Во тьме согрешений ходящим, / свет возсиял еси Христе временем воздержания, / и благоуханный день страсти Твоея покажи нам, да вопием Тебе: / востани Боже, помилуй нас.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Повтор предыдущей стихиры: «Во тьме согрешений ходящим».
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагословена еси, Богородице Дево, Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. Тем воспевающе вопием: благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ И ПЕСНОПЕНИЯ
Литургия свт. Василия Великого
Свт. Григория Пала́мы
Неделя 2-я Великого Поста. Глас 2.


1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: Аллилуия.

Тропарь воскресный, глас 2 (с переводом):
Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе.

Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, / тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. / Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, / все Силы Небесные взывали: / "Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!


Тропарь свт.Григория (Триоди), глас 8
Православия светильниче, / Церкве утверждение и учителю, / монахов доброто, богословов поборниче непреборимый, / Григорие чудотворче, Фессалонитская похвало, проповедниче благодати, / молися выну спастися душам нашим.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Православия светило, Церкви утверждение и учитель, / монахов красота, богословов защитник непреоборимый, / Григорий чудотворец, Фессалоникийская хвала, / провозвестник благодати, / моли непрестанно о спасении душ наших.


Кондак свт.Григория (Триоди), глас 8:
Премудрости священный и Божественный орган, / богословия светлую согласно трубу, / воспеваем тя Григорие богоглагольниче, / но яко ум Уму первому предстояй, / к Нему ум наш отче настави, да зовем: / радуйся проповедниче благодати.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Мудрости священный и божественный орган, / богословия громкую трубу / мы стройно воспеваем тебя, Григорий богословесный. / Но, как ум, стоящий близко к Верховному Уму, / к Нему ум наш, отче направь, дабы нам восклицать: / "Радуйся, провозвестник благодати!"

АПОСТОЛЬСКИЕ И ЕВАНГЕЛЬСКИЕ ЧТЕНИЯ
Послание св.апостола Павла к Евреям, гл.1:10–гл.2:3 (чтение 2-й недели Поста)
В начале Ты, Господи, основал землю, и небеса – дело рук Твоих; они погибнут, а Ты пребываешь; и все обветшают, как риза, и как одежду свернешь их, и изменятся; но Ты тот же, и лета Твои не кончатся. Кому когда из Ангелов сказал Бог: седи одесную Меня, доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих? Не все ли они суть служебные духи, посылаемые на служение для тех, которые имеют наследовать спасение? Посему мы должны быть особенно внимательны к слышанному, чтобы не отпасть. Ибо, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние, то как мы избежим, вознерадев о столь великом спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него.

Послание св.апостола Павла к Евреям, гл.1:10–гл.2:3 (чтение свт.Григория)
Братия, таков и должен быть у нас Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделенный от грешников и превознесенный выше небес, Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, приносить жертвы сперва за свои грехи, потом за грехи народа, ибо Он совершил это однажды, принеся в жертву Себя Самого. Ибо закон поставляет первосвященниками людей, имеющих немощи; а слово клятвенное, после закона, поставило Сына, на веки совершенного. Главное же в том, о чем говорим, есть то: мы имеем такого Первосвященника, Который воссел одесную престола величия на небесах и есть служитель святилища и скинии истинной, которую воздвиг Господь, а не человек.

Евангелие от Марка, гл.2:1–12 (чтение 2-й недели Поста)
В те дни пришел Иисус в Капернаум; и слышно стало, что Он в доме. Тотчас собрались многие, так что уже и у дверей не было места; и Он говорил им слово. И пришли к Нему с расслабленным, которого несли четверо; и, не имея возможности приблизиться к Нему за многолюдством, раскрыли кровлю дома, где Он находился, и, прокопав ее, спустили постель, на которой лежал расслабленный. Иисус, видя веру их, говорит расслабленному: чадо! прощаются тебе грехи твои.
Тут сидели некоторые из книжников и помышляли в сердцах своих: что Он так богохульствует? кто может прощать грехи, кроме одного Бога? Иисус, тотчас узнав духом Своим, что они так помышляют в себе, сказал им: для чего так помышляете в сердцах ваших? Что легче? сказать ли расслабленному: прощаются тебе грехи? или сказать: встань, возьми свою постель и ходи? Но чтобы вы знали, что Сын Человеческий имеет власть на земле прощать грехи, – говорит расслабленному: тебе говорю: встань, возьми постель твою и иди в дом твой. Он тотчас встал и, взяв постель, вышел перед всеми, так что все изумлялись и прославляли Бога, говоря: никогда ничего такого мы не видали.

Евангелие от Иоанна, гл.10:9–16 (чтение свт.Григория)
Сказал Господь пришедшим к Нему Иудеям:
Я – дверь: кто войдет Мною, тот спасется, и войдет, и выйдет, и пажить найдет. Вор приходит только для того, чтобы украсть, убить и погубить. Я пришел для того, чтобы имели жизнь и имели с избытком.
Я – пастырь добрый: пастырь добрый полагает жизнь свою за овец. А наемник, не пастырь, которому овцы не свои, видит приходящего волка, и оставляет овец, и бежит; и волк расхищает овец, и разгоняет их. А наемник бежит, потому что наемник, и нерадит об овцах.
Я – пастырь добрый; и знаю Моих, и Мои знают Меня. Как Отец знает Меня, так и Я знаю Отца; и жизнь Мою полагаю за овец. Есть у Меня и другие овцы, которые не сего двора, и тех надлежит Мне привести: и они услышат голос Мой, и будет одно стадо и один Пастырь.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (30 и 31 марта 2013 г.)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина


Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.